email me :

email me : getahskrab@gmail.com

click la disini!!

Saturday 16 July 2011

nisfu syaaban sudah tiba : jom bersama-sama kita niat puasa sunat

assalamualaikum...alhamdulillah...tiba juga 14syaaban...dapat juga saya berniat untuk berpuasa...


marilah kita bersama sama berniat untuk berpuasa pada esok hari..14syaaban-16july..
sediakan malam esok(16july) untuk mengambil peluang berpuasa..
**Sabda Rasulullah SAW bermaksud, 
apabila tiba malam Nisfu Sya'ban, maka pada malam tersebut berjagalah kamu dengan mendirikan solat, beribadat dan berpuasa pa...da siangnya.. **Allah SWT berfirman, "Sesiapa yang meminta ampun maka AKU mengampunkannya, mereka yang ditimpa bala bencana AKU lepaskannya, mereka yang meminta rezeki AKU berikan rezekinya..." **Jom puasa!! 
Insyaallah saya puasa esok.... :-) **** ##(Rujukan di atas adalah dari buku, 'Panduan Beramal Ibadah', susunan Hj Johari Hj Alias, terbitan Darul Nu'man)

tonton video ini =)

semoga sahabat semua dapat bersama-sama saya berpuasa esok!
click iklan dibawah ini =)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

network!

TOP 10 !

jom la ikut saya!