email me :

email me : getahskrab@gmail.com

click la disini!!

Thursday 6 October 2011

Hudud : Disebalik hukum Perlaksanaan Hudud

Hudud dari segi bahasa bermaksud HUDUD bererti menahan atau mencegah. Dari Segi istilah, Hudud ditakrifkan sebagai Undang-undang Islam yang ditetapkan oleh Al-Quran dan As-Sunnah yang WAJIB dilaksanakan sebagai hak ALLAH S.W.T. Kadar Hukumannya tidak boleh DIPINDA atau sama ada dikurangkan atau ditambah.
Mengapa perlu takut dengan hukuman HUDUD ? 
Mengapa perlu hina ketetapan ALLAH S.W.T yang diturunkan dalam Al-Quran ?


Di sini adalah disebalik hukuman HUDUD yang perlu dilaksanakan sebagai NEGARA ISLAM :


1 ) ZINA / ROGOL
Persetubuhan haram tanpa nikah yang tidak sah dilakukan oleh lelaki dan perempuan :
HUKUMANNYA : Bagi penzina yang belum berkahwin hukumnya sebatan 100kali, bagi penzina yang telah berkahwin hendaklah direjam sehingga mati.
DISEBALIK HUKUMAN TERSEBUT : Kajian telah membuktikan bahawa ubat kepada penyakit AIDS dan HIV adalah sebatan 100 kali, dengan sebatan tersebut ia dapat mengurangkan virus-virus tersebut kerana segala kuman akan hilang kerana akan keluar melalui sum-sum tulang yang dapat mencegah HIV. Hukuman yang Allah tetapkan sangat bermakna dan ada hikmahnya. Kenapa kita di Malaysia ada pihak yang menentang hukuman tersebut?? hukuman ini dapat mengurangkan kadar JENAYAH ROGOL.


2) QAZAF (MENUDUH ZINA)
Melemparkan tuduhan zina terhadap orang yang baik tanpa bukti
HUKUMANNYA : Sebat 80 kali
DISEBALIK HUKUMAN TERSEBUT : Dapat mengurangkan fitnah di negara kita, dapat memberikan kesan positif kepada semua KAUM dinegara kita (sifat dengki dan dendam akan berkurang dan dapat mencegah kita daripada sifat tersebut)
p/s : nak tanya semua kaum yang membaca, adakah anda ingin difitnah, anda semua manusia yang baik,adakah anda ingin difitnah ?


3) MINUM ARAK (hukuman ini lebih kepada orang ISLAM, namun ia juga boleh kepada kaum lain yang bukan beragama Islam,ini kerana minuman yang memabukkan dapat merosakkan,menghilangkan kewarasan akal)
Mengambil minuman memabukkan dan boleh menghilangkan kewarasan akal
HUKUMANNYA : Sebat 40 kali
DISEBALIK HUKUMAN TERSEBUT : Ia dapat mengelakkan kita daripada penyakit BERBAHAYA iaitu hilang kewarasan akal. Ia juga dapat mencegah orang Islam daripada terus dibelenggu dengan maksiat dan melakukan perkara yang tidak senonoh. selain itu, Ia juga dapat mengurangkan kadar kemalangan. Statiskik menujukkan bahawa lebih 50% punca kemalangan membabitkan pemandu cuai dan juga melibatkan pemandu mabuk.
p/s : adakah anda ingin melihat anak-anak anda mati kerana mabuk? saya percaya semua kaum dan yang tidak beragama Islam juga tidak mahu anak-anak anda minum arak.


4) MENCURI
Mengambil harta orang lain secara senyap dan sembunyi
HUKUMANNYA : Potong tangan
DISEBALIK HUKUMAN TERSEBUT : ini bukan untuk menakutkan orang ramai, tapi sebelum potong tangan mestilah melaui beberapa siasatan sebelum disahkan mencuri atau tidak. Apabila hukuman ini dijalankan, ianya dapat mengurangkan kadar JENAYAH dinegara kita, bukankah ini dapat menjadikan negara kita negara lebih aman dengan kadar jenayah ROGOL,ROMPAKAN,RAGUT DAN LAIN-LAIN LAGI berkurang! 
p/s : adakah anda semua inginkan rumah anda dirompak, sedara mara anda diragut kerana hukuman sekarang tidak terlalu berat membuatkan semakin ramai yang berani melakukan perkara tersebut? renung-renungkanlah...


5) ROMPAKAN 
Mengambil harta orang lain dengan kekerasan,paksaaan, dan ugutan.
HUKUMANNYA : Sekirannya membunuh,maka hendaklah dibunuh, sekiranya hanya merompak, mestilah memotong tangan dan memotong kaki secara bersilang > tangan kanan, kaki kiri. Seterusnya kaki kanan,tangan kiri jika melakukan kesalahan sama seterusnya. Sekiranya hanya mengganggukan ketenteraman awam mestilah dipenjara sahaja.


DISEBALIK HUKUMAN TERSEBUT : ko fikirlah sendiri, sape nak dipotong tangan? sape nak dipotong kaki, maka merompaklah. maka apabila hukuman hudud dilaksanakan, mestilah tidak ramai yang mahukan hukuman tersebut, maka jaganlah MEROMPAK. INI dapat mengurangkan kadar jenayah!! SIAPA YANG MENGHALANG HUDUD DILAKSANAKAN SEOLAH-OLAH MENGGALAKKAN ROMPAKAN DILAKUKAN!! ANDA RAKYAT MALAYSIA?? ANDA INGIN DIROMPAK? DICEDERAKAN? DIBUNUH? ANDA INGIN HARTA TITIK PELUH ANDA DIROMPAK?? INGIN MENANGIS KESAKITAN ?? JADI MENGAPA PERLU TOLAK HUDUD?
DIROMPAK, DICEDERAKAN
6 ) MURTAD ( KEPADA ISLAM )
Keluar daripada ISLAM samada dengan perbuatan atau perkataan
HUKUMANNYA : Mestilah DIBUNUH setelah diberi peluang/ tempoh BERTAUBAT sehingga 3 hari / 3 kali.
DISEBALIK HUKUMAN TERSEBUT : selari dengan negara ISLAM, kes MURTAD dapat dikurangkan dan dihapuskan. masalah SOSIAL dapat dibendung.


kau fikirlah sendiri!!! 



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

network!

TOP 10 !

jom la ikut saya!