email me :

email me : getahskrab@gmail.com

click la disini!!

Thursday 14 July 2011

BERSIH : tuntutan rakyat atau ugutan kepada kerajaan Barisan Nasional?


Kuala Lumpur : Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) menyifatkan desakan pemimpin Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (BERSIH) dan parti pembangkang supaya kerajaan menambah baik sistem pilihan raya termasuk penubuhan Suruhanjaya Siasatan Diraja sebagai ugutan.

Pengerusinya, Tan Sri Abdul Aziz Mohd Yusof, berkata apabila BERSIH mahu mengemukakan memorandum mengandungi lapan tuntutan kepada Yang di-Pertuan Agong, adalah wajar semua pihak menunggu reaksi atau titah baginda dan tidak mengambil tindakan, termasuk mendesak atau mengugut kerajaan.
“Jika BERSIH beriya-iya mahu mengemukakan lapan tuntutan kepada Yang di-Pertuan Agong, tunggu dulu jangan buat sebarang desakan yang boleh dilihat sebagai ugutan. Tindakan itu tidak wajar kerana Tuanku belum melihat memorandum,selanjutnya di        berita harian online 14july2011..


getahskrab rasa sedih dengan SPR kerana mereka menganggap kempen bersih itu sebagai satu ugutan, sepatutnya mereka sebagai SPR yang menguruskan pilihan raya mestilah bersikap adil kepada semua PARTI yang berdaftar sah, bukannnya menyifatkan kempen bersih ini sebagai satu ugutan...
tak kan mereka tidak dapat menilai KERJASAMA semua kaum yang menuntut SPR memBERSIHkan sistem mereka pada kempen bersih 2.0 baru baru ini??!
kita lihat gambar gambar dibawah :
lady of liberty :)
kebangkitan rakyat!

seorang muslim berdoa.sbelahnya sorang chinese menolong bliau
adakah ini semua dipanggil ugutan?

menunaikan kewajipan walaupun sesak

semangat rakyat

bukti peniaga tak kan rugi 













































































getahskrab@ adakah ini dipanggil ugutan? kita dikurniakan akal untuk berfikir dan getahskrab sangat terharu dengan pengorbanan rakyat ke perhimpunan bersih tersebut :)








No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

network!

TOP 10 !

jom la ikut saya!