email me :

email me : getahskrab@gmail.com

click la disini!!

Thursday 21 July 2011

Marilah kita renungkan masa depan Malaysia bersama pimpinan kita, Datuk Seri Anwar Ibrahim. Bersama kita Ubah Malaysia!



Ramai yang menyokong dasar pemerintahan Datuk Seri Anwar Ibrahim, walaupun pada asasnya pelbagai fitnahan terhadap beliau antaranya ialah video seks, kes liwat,membina kubu untuk menjatuhkan Malaysia dan pelbagai lagi.. Ada juga pihak yang me ''Labelkan'' Datuk Seri dengan kaki liwat, kaki fitnah dan sebagainya.


Namun adakah beliau terus lemah dan berputus asa untuk berjuang DEMI RAKYAT? JAWAPANNYA, TIDAK!! Beliau tetap perjuangkan rakyat! Demi rakyat Malaysia! Ubahlah sekarang, marilah kita merasai kerajaan baru iaitu KERAJAAN RAKYAT MALAYSIA! 


BEGITU BANYAK DUGAAN TERHADAP BELIAU NAMUN BELIAU TETAP TABAH DEMI RAKYAT!


UBAH SEKARANG! DEMI MASA DEPAN MALAYSIA!



UBAH SEKARANG! LIMA JANJI DATUK SERI UNTUK RAKYAT! UNTUK KERAJAAN RAKYAT! UNTUK MASA DEPAN RAKYAT!
1. Saya akan menjadikan Malaysia sebagai NEGARA MADANI yang menjamin keadilan untuk semua rakyat, menjunjung prinsip-prinsip perlembagaan, mengukuhkan institusi kehakiman dan mengangkat darjat kemuliaan insan, kebebasan dan haknya.


2. Saya akan melaksanakan AGENDA EKONOMI MALAYSIA agar ekonomi Malaysia muncul kembali SETARAF dengan Singapura, Korea Selatan, dan Taiwan : Menjamin keadilan sosial supaya tidak ada kelompok ataupun kaum yang terpinggir dan mundur.


3. Saya akan menyusun semula pasukan polis untuk menjadikannya badan MENCEGAH JENAYAH yang berkesan bersama agensi penguatkuasaan lainnya supaya bebas dari pengaruh poltik dan rasuah.


4. Saya akan MENGURANGKAN BEBAN HIDUP rakyat dengan menurunkan harga minyak, tol, dan lain-lain tarif, membekalkan barang keperluan yang mencukupi dan memperjuangkan gaji minima sebanyak RM1500.


5. Saya akan mencipta HARAPAN BARU untuk masa depan Malaysia dengan menjamin pendidikan percuma dan menjadikan mutu sekolah, kolej dan universiti di Malaysia yang terbaik di rantau Asia Tenggara.  






ونبلوكم بالشر والخير فتنة وإلينا ترجعون

Dan Kami menguji kamu dengan kesusahan dan kesenangan sebagai dugaan; dan kepada Kami-lah kamu semua akan dikembalikan. [Al-Anbiyaa’: 35]

لا يكلف الله نفسا إلا وسعها

Allah tidak memberi kesusahan seseorang hamba melainkan apa yang terdaya olehnya. [Al-Baqarah: 286]

أحسب الناس أن يتركوا أن يقولوا آمنا وهم لا يفتنون. ولقد فتنا الذين من قبلهم فليعلمن الله الذين صدقوا وليعلمن الكاذبين

Patutkah manusia menyangka bahawa mereka akan dibiarkan dengan hanya berkata: “Kami beriman”, sedang mereka tidak diuji (dengan sesuatu dugaan)?Dan demi sesungguhnya! Kami telah menguji orang-orang yang terdahulu sebelum mereka, maka (dengan ujian yang demikian), nyata apa yang diketahui Allah tentang orang-orang yang benar-benarnya beriman, dan nyata pula apa yang diketahui-Nya akan orang-orang yang berdusta. [al-Ankabut: 2-3]
GANJARAN MENANTI YANG DIUJI :

إن عظم الجزاء مع عظم البلاء ، وإن الله تعالى إذا أحب قوما ابتلاهم ، فمن رضي فله الرضا ، ومن سخط فله السخط

Sesungguhnya besarnya ganjaran itu dinilai pada besarnya bala’ yang menimpa. Dan sesungguhnya Allah itu apabila mencintai sesuatu kaum, maka akan mereka itu diberi dugaan. Oleh sebab itu barangsiapa yang redha – dengan ujian yang menimpa, dia akan memperoleh keredhaan Allah dan barangsiapa yang tidak maka padanya kemurkaan Allah. [Riwayat al-Tirmidzi, al-Albani menyatakannya sebagai hasan dalam Sahih dan Dha’if Sunan al-Tirmidzi.]
ALLAH MAHA MANGETAHUI ATAS SEGALANYA!




HAK KITA DI TANGAN KITA, BUATLAH PERUBAHAN..SILA BERI PANDANGAN ANDA DIBAWAH!


CLICK IKLAN DIBAWAH :)

4 comments:

  1. aku ragu2 skit sebenarnya..sebab walaupun dia menjadi PM..aku kurang yakin dia dpt memimpin dengan baik...bkn nak bangkang tapi ada beberapa perkara yang dia sudah lakukan dan ternyata agak bercanggah dengan perjuangan asal..

    ReplyDelete
  2. POYO!!!.. MANIFESTO YANG NTAH APE APE NTAH.. DAN DEFENSIF MENGGUNAKAN AYAT2 ALLAH.

    ReplyDelete
  3. JANGAN TIPU ALLAH DAN RASUL....

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

network!

TOP 10 !

jom la ikut saya!